Amerykański Bell Helicopter Textron Inc to jeden z najbardziej liczących się na świecie producentów śmigłowców cywilnych i wojskowych. Od powstania w 1941r, w czasie swojej bogatej historii, Bell wyprodukował ponad 35 tys. śmigłowców. W konstruowaniu swoich niezawodnych maszyn firma korzysta z lat zdobytych doświadczeń.
Założona w 1939 roku szwajcarska firma Pilatus Aircraft Ltd jest wiodącym na świecie producentem samolotów turbośmigłowych i odrzutowych, zarówno cywilnych, jak i o zastosowaniu wojskowym. Spółka posiada trzy niezależne oddziały – w Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych i Australii.
Austriacka firma Diamond Aircraft Industries GmbH od 1981r. stawia na innowacyjność i zastosowanie w lotnictwie najnowszych technologii. Pozwoliło to na stworzenie statków powietrznych o doskonałych właściwościach aerodynamicznych, wysokim poziomie bezpieczeństwa i wyjątkowo trwałej konstrukcji.
Amerykański PiperAircraft Inc to jeden znajbardziej doświadczonych producentówlotniczych, oferujący najszerszą gamę statków powietrznych. Od 1937 roku firmazaprojektowała i wprowadziła do produkcji seryjnej ponad 100 modeli samolotów iwyprodukowała ponad 130 tys. doskonałych technicznie, wykonanych z dbałością okażdy detal, pewnych i łatwych w pilotażu maszyn.
Produkty amerykańskiej firmy Aviat Aircraft mają swoje bardzo specyficzne cechy: lekka konstrukcja kratownicowa, kryta płótnem lub duraluminium, połączona z silnikiem o dużej mocy. Z jednej strony rodzina samolotów Husky charakteryzuje się zdolnością do startu lądowania w ekstremalnie trudnym terenie i na bardzo krótkich lądowiskach.
Firma Helicopteres Guimbal została założona pod koniec 2000 roku w celu rozwoju, certyfikowania oraz wprowadzenia do produkcji seryjnej dwumiejscowego śmigłowca Cabri G2. Program ten bazował na sukcesie jaki odniósł demonstracyjny egzemplarz śmigłowca autorstwa Bruno Guimbal.
Kiedy w roku 1973 Frank Robinson zakładał firmę marzył o tym, aby śmigłowce stały się dostępne dla przeciętnego człowieka i wierzył w potencjał biznesowy tego pomysłu. Chciał stworzyć prosty, niezawodny i tani śmigłowiec, który mógłby stać się produktem masowym. Jednak dopiero czteromiejscowy R44 zapewnił Robinsonowi miano śmigłowca 21. wieku.
Amerykański Bell Helicopter Textron Inc to jeden z najbardziej liczących się na świecie producentów śmigłowców cywilnych i wojskowych. Od powstania w 1941r, w czasie swojej bogatej historii, Bell wyprodukował ponad 35 tys. śmigłowców. W konstruowaniu swoich niezawodnych maszyn firma korzysta z lat zdobytych doświadczeń.
Założona w 1939 roku szwajcarska firma Pilatus Aircraft Ltd jest wiodącym na świecie producentem samolotów turbośmigłowych i odrzutowych, zarówno cywilnych, jak i o zastosowaniu wojskowym. Spółka posiada trzy niezależne oddziały – w Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych i Australii.
Austriacka firma Diamond Aircraft Industries GmbH od 1981r. stawia na innowacyjność i zastosowanie w lotnictwie najnowszych technologii. Pozwoliło to na stworzenie statków powietrznych o doskonałych właściwościach aerodynamicznych, wysokim poziomie bezpieczeństwa i wyjątkowo trwałej konstrukcji.
Amerykański PiperAircraft Inc to jeden znajbardziej doświadczonych producentówlotniczych, oferujący najszerszą gamę statków powietrznych. Od 1937 roku firmazaprojektowała i wprowadziła do produkcji seryjnej ponad 100 modeli samolotów iwyprodukowała ponad 130 tys. doskonałych technicznie, wykonanych z dbałością okażdy detal, pewnych i łatwych w pilotażu maszyn.
Produkty amerykańskiej firmy Aviat Aircraft mają swoje bardzo specyficzne cechy: lekka konstrukcja kratownicowa, kryta płótnem lub duraluminium, połączona z silnikiem o dużej mocy. Z jednej strony rodzina samolotów Husky charakteryzuje się zdolnością do startu lądowania w ekstremalnie trudnym terenie i na bardzo krótkich lądowiskach.
Firma Helicopteres Guimbal została założona pod koniec 2000 roku w celu rozwoju, certyfikowania oraz wprowadzenia do produkcji seryjnej dwumiejscowego śmigłowca Cabri G2. Program ten bazował na sukcesie jaki odniósł demonstracyjny egzemplarz śmigłowca autorstwa Bruno Guimbal.
Kiedy w roku 1973 Frank Robinson zakładał firmę marzył o tym, aby śmigłowce stały się dostępne dla przeciętnego człowieka i wierzył w potencjał biznesowy tego pomysłu. Chciał stworzyć prosty, niezawodny i tani śmigłowiec, który mógłby stać się produktem masowym. Jednak dopiero czteromiejscowy R44 zapewnił Robinsonowi miano śmigłowca 21. wieku.