wsparcie eksperta

Oddaj sprawy w nasze ręce

JB Aviation to również doświadczeni i sprawni doradcy finansowi i ubezpieczeniowi. Wartość samolotów i śmigłowców spada znacznie wolniej niż np. samochodów dlatego coraz częściej są traktowane jako bezpieczna inwestycja kapitału. Pozyskanie zewnętrznego finansowania na zakup w formie leasingu operacyjnego, kapitałowego lub zwrotnego wiąże się z podpisaniem umowy.  

W odróżnieniu do aut tu umowa podpisywana jest na dłuższe okresy i/lub z wyższą wartością rynkową, co zdecydowanie wydłuża okres amortyzacji przedmiotu zakupu i jest korzystne podatkowo. Miesięczne raty leasingowe można elastycznie dopasować do możliwości finansowych firmy. Raty leasingowe mogą zostać w całości wliczone w koszty uzyskania przychodów jeżeli maszyna jest użytkowana do celów służbowych.

Zespół doradców JB Aviaton zajmuje się formalnościami związanymi z podpisaniem umowy leasingowej od A do Z, przejmując na siebie również m.in. konieczność rejestracji statku powietrznego.

Lotniczy rynek leasingowy w Polsce

Rynek leasingu samolotów w Polsce, wykazuje od kilku lat silną dynamikę, a jest to stricte związane z dynamicznym wzrostem zainteresowania lotnictwem. Rośnie liczba szkół lotniczych, przyznanych licencji pilota i liczba zarejestrowanych samolotów. Istotny wzrost odnotowuje się w klasie małych, kilkumiejscowych samolotów, które mogą być wykorzystywane zarówno do lotów turystycznych, jak i celów biznesowych. Zwiększa się także liczba tzw. private jetów. Dla przedsiębiorców samolot czy śmigłowiec staje się  alternatywą dla transportu drogowego, dzięki możliwości szybkiego podróżowania. Wraz z prognozowanym rozwojem branży lotniczej również rynek leasingu środków transportu powietrznego ma szerokie perspektywy rozwoju. 

Przewaga leasingu w porównaniu z kredytem lub zakupem gotówkowym

Leasing jest świetnym instrumentem finansowym dla firm planujących zakup samolotu lub śmigłowca. Zaletami takiego rozwiązania to; krótki czas realizacji, nieskomplikowane procedury, a także korzyści podatkowe, ponieważ raty leasingowe z reguły mogą zostać w całości wliczone w koszty uzyskania przychodów. W przypadku samolotów i śmigłowców ta cecha jest szczególnie istotna ze względu na długi okres amortyzacji. Podpisując umowę leasingu na wiele lat leasingobiorca uzyskuje znaczące oszczędności podatkowe, a wolne środki może przeznaczyć na rozwój firmy. Ponadto firma leasingowa jako właściciel samolotu uczestniczy - zazwyczaj wraz z Dostawcą - w procesie rejestracji samolotu i pomaga w formalnościach z tym związanych. 

 

Różnice w zasadach leasingu samochodów i samolotów w Polsce

Nie ma diametralnych różnic w leasingu samochodów i samolotów. W obu przypadkach można zastosować leasing operacyjny lub leasing finansowy/kapitałowy. Dodatkowa możliwość to leasing zwrotny, polegający na odkupieniu danego środka od firmy w celu sfinansowania go na dalszy okres. To tzw. techniczny leasing zwrotny, gdzie zakup środka przez firmę leasingową następuje w ciągu trzech miesięcy od daty jego zakupu. Analiza transakcji o wyższej wartości jest bardziej złożona, nie mniej jednak zasady ogólne są podobne.
Wartość samolotów i śmigłowców spada znacznie wolniej niż w przypadku samochodów. To umożliwia finansowanie środków transportu powietrznego na dłuższe okresy i/lub z wyższą wartością resztową. Dzięki temu miesięczne raty leasingowe nie muszą być wysokie i można dopasować je do możliwości finansowych leasingobiorcy.

 

Służę wsparciem - zapraszam do kontaktu. Odpowiem na wszelkie pytania dotyczące procedur leasingowych. 

Tomasz Bartoszek Dyrektor Operacyjny