Zamówienie specjalne
12.webp
Ikona parametru
1+1 pass.
Ikona parametru
695 nm

zasięg maksymalny: 1 287 km

Ikona parametru
125 kts

prędkość przelotowa: max. 233 km/h

Ikona parametru
20 000 ft

maksymalny pułap lotu: 6 096 m

Ikona parametru
925 lb

ciężar użyteczny: 420 kg

Crafted in USAus.png [17.12 KB]
“Husky był pierwszym samolotem, jaki sprawiłem sobie w latach dziewięćdziesiątych"

Husky A1-C

Prawdziwy wszędołaz

Aviat Husky A-1C to świetny wybór dla osób poszukujących wszechstronnego, lekkiego samolotu o charakterystyce STOL (Short Take-Off and Landing), do operowania z nieutwardzonych, krótkich lądowisk.

Duże, efektywne skrzydła w połączeniu z mocnym silnikiem i doskonałymi właściwościami lotnymi sprawiają, że Husky A-1C to doskonała maszyna do rekreacji jak i do użytku profesjonalnego w rolnictwie, transporcie, szybownictwie czy lotach widokowych.

Szeroki wybór nadwymiarowych opon (tundra / bushweel) pozwala skonfigurować samolot pod indywidualne wymagania i operować w ekstremalnych warunkach, np. na zaśnieżonych lub kamienistych pasach startowych.

IMG_0559.jpg

Husky A1-C

Moc na każde warunki

Niska masa własna samolotu w połączeniu z silnikiem Lycoming serii O-360 zapewnia niezrównany stosunek mocy do masy – takie parametry gwarantują doskonałe właściwości do startu oraz zapas mocy dający pewność w sytuacjach awaryjnych.

Czterocylindrowy, wolnossący silnik Lycoming O-360 to gwarancja niezawodności i oszczędności – zarówno pod względem niskiego zużycia paliwa jak i przystępnych kosztów utrzymania i obsługi technicznej.

Wydajny zespół napędowy, pojemne zbiorniki paliwa i doskonałe osiągi w każdej fazie lotu czynią z A-1C doskonały samolot zarówno do latania rekreacyjnego jak i długodystansowych podróży, bez względu na stan nawierzchni czy warunki pogodowe na trasie.

IMG_0484.jpg
Konstrukcja i materiały.png [467.69 KB]

Konstrukcja i materiały 

Husky A-1C wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością i odpornością na trudne warunki. Jego konstrukcja opiera się na lekkiej ale wytrzymałej stalowej ramie pokrytej sprawdzoną powłoką z płótna lotniczego. Takie rozwiązania zapewniają niską masę samolotu, wysoką wytrzymałość konstrukcji i rozsądne koszty użytkowania i napraw.

Awionika Aviat.png [849.74 KB]

Awionika dla Ciebie

Model A-1C może być wyposażony w podstawowe przyrządy lotniczo-nawigacyjne (dla tych, którzy chcą po prostu cieszyć się lataniem) lub w nowoczesne, zintegrowane systemy awioniczne oparte na dotykowych urządzeniach najnowszej generacji (dla tych, którzy chcę bezpiecznie pokonywać długie trasy, nawet w warunkach IFR).

3z3 kabina.png [868.38 KB]

Kabina typu tandem

Dwumiejscowa kabina typu tandem zapewnia doskonałą widoczność i manewrowość w ciasnych przestrzeniach. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów izolacyjnych, kabina samolotu jest cicha i mniej podatna na wibracje, co zwiększa komfort pilota i pasażera. Dwuczęściowe, otwierane ku dołowi i ku górze drzwi dają wygodny dostęp do wnętrza.

Sekcja ekspercka

Dane szczegółowe

Wymiary

  • długość: 6,88 m (22.7 ft)
  • rozpiętość skrzydeł: 10,82 m (35.6 ft)
  • wysokość: 2,26 m (7.5 ft)

Ciężary

  • maksymalny ciężar startowy: 2200 lb (998 kg)
  • ciężar użyteczny: 925 lb (420 kg)
  • ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 1275 lb (578 kg)
  • objętość i ciężar paliwa: 197 l (52 US gal)

Osiągi

  • maksymalna prędkość przelotowa: 125 kts (233 km/h)
  • zasięg maksymalny: 695 nm (1287 km)
  • maksymalny pułap lotu: 45000 ft (13716 m)
  • rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 289 ft (88 m)
  • start na przeszkodę 15m: 690 ft (210 m)
  • dobieg: 397 ft (121 m)
  • lądowanie znad przeszkody 15 m: 585 ft ( 178 m)
  • zużycie paliwa: 29 l/h (7,7 gal/h)
  • rodzaj kabiny: nieciśnieniowana
  • średnica śmigła: 1,93 m (76 in)

Zespół napędowy

  • silnik: Lycoming 0-360-A1P
  • moc silnika: 180 HP
  • śmigło: Hartzell HC-C2YR-1N
  • liczba łopat: 2
  • paliwo: AVGAS

Awionika

  • typ awioniki: standard - klasyczne przyrządy analogowe opcjonalnie - Garmin G500TXi
  • autopilot: opcjonalnie - 3-osiowy S-Tec 3100
  • przyrządy zapasowe: standard - klasyczne opcjonalnie - Garmin G5

Parametry operacyjne

  • rodzaj operacji: IFR Day/Night; VFR Day/Night
  • załoga: 1
  • ilość miejsc dla pasażerów: 1
  • dodatkowe: dostępna wersja na pływakach

Wyposażenie dodatkowe

  • opcjonalnie: koła 31", zaczep holowniczy, cargo pod, AOA/HUD, TAS
Throttle_Quadrant_2020.jpg

Prawdziwie terenowy samolot. Ląduje i startuje na maleńkich skrawkach równej ziemi. Doleci wszędzie i ta radość z latania...

Wojciech Jeziorski Dyrektor Sprzedaży