Nowy - krótki czas realizacji
poland-cabri-g2-Picsart-AiImageEnhancer.jpg
Ikona parametru
1+1 pass.
Ikona parametru
380 nm

zasięg maksymalny: 704 km

Ikona parametru
100 kts

Prędkość przelotowa: max. 185 km/h

Ikona parametru
13 000 ft

maksymalny pułap lotu: 3 962 m

Ikona parametru
595 lb

ciężar użyteczny: 269 kg

 fr.png [3.04 KB]Crafted in France
“Comfort in Autorotation Belongs to Rotor Inertia”

Guimbal Cabri G2

Lekki śmigłowiec szkolny

Guimbal Cabri G2 to nowoczesny, lekki śmigłowiec stworzony z myślą o szkoleniu pilotów, ale także dla pasjonatów lotnictwa rekreacyjnego. Dzięki zaawansowanej technologii, wysokiej wydajności i wyjątkowej stabilności, Cabri G2 stał się jednym z najczęściej wybieranych śmigłowców w swojej kategorii.

Śmigłowiec zbudowany w oparciu na najbardziej restrykcyjne normy certyfikacyjne charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa, doskonałymi osiągami, a także nowoczesnymi systemami zapewniającymi komfort i pewność użytkowania.

Cabri G2 to śmigłowiec, którego konstrukcja łączy nowoczesne materiały kompozytowe z lekkimi stopami metali, co zapewnia doskonałą równowagę między wytrzymałością a masą, przekładając się na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa oraz wysoką odporność na korozję. 

 

 

62d7034624d5b571b80d616d_IMG_6754.jpg

Awionika i silnik

Sercem układu awioniki jest „EPM”, czyli cyfrowy wyświetlacz, który przetwarza i zobrazowuje dane z 36 czujników, dając pilotowi do dyspozycji m.in. inteligentny wskaźnik mocy, zaawansowany komputer paliwowy czy ostrzeżenia o obecności opiłków metali w oleju.

Cabri G2 oferuje szeroką paletę opcji, transformując ten prosty śmigłowiec szkoleniowy w maszynę do bezpiecznego pokonywania długich tras, w każdych warunkach pogodowych. Dotykowe ekrany typu glass-cockpit, porty USB, komunikacja bluetooth czy cyfrowy wskaźnik zapasowy to tylko niektóre z dostępnych opcji.

Nowoczesne rozwiązania objęły również układ napędowy śmigłowca – sprawdzony i niezawodny silnik Lycoming O-360 został wzbogacony o elektroniczny układ zapłonowy, a o przeniesienie napędu dba cyfrowy regulator obrotów wirnika.

5e949bf86f713a2b_big.jpg
6ca7ae5f4e832bf8_big.jpg [120.62 KB]

Doposaż wedle uznania

Cabri G2 został zaprojektowany by sprostać każdej misji, o której zamarzy jego właściciel – śmigłowiec może być wyposażony w dodatki użytkowe (takie jak nadmuchiwane pływaki, nakładki śniegowe na płozy czy hak do podwieszeń zewnętrznych) lub udogodnienia zwiększające komfort podróży (takie jak dostęp bezkluczykowy czy zabezpieczenia przed kradzieżą).

bed85bb9000abb6a_big.jpg [324.36 KB]

Komfortowa kabina

Kabina Cabri G2 została zaprojektowana z myślą o komfortowym użytkowaniu przez dwie osoby. Dzięki przestronności, łatwemu dostępowi i ergonomicznie rozmieszczonym elementom sterującym, pilot i pasażer czują się komfortowo, nawet podczas długich lotów.  Doskonała widoczność, zarówno w poziomie, jak i w pionie zwiększa bezpieczeństwo w trakcie manewrów i podczas podejścia do lądowania. 

a88654d147a2e862_big.jpg [139.15 KB]

Opcje komfortu

Możesz cieszyć się przestronnym, luksusowym, pokrytym skórą kokpitem, z doskonałą widocznością dookoła i wyjątkową ergonomią. W Cabri G2 poczujesz się jak w domu, mając do dyspozycji uchwyt na kubek, ogrzewaną i klimatyzowana kabinę, wejście muzyczne i gniazdka elektryczne do ładowania telefonu komórkowego. W tej klasie śmigłowca to rozwiązania wyjątkowe i rzadko spotykane. 

Sekcja ekspercka

Dane szczegółowe

Wymiary

  • długość z wirnikami (wymiar hangarowy): 8,05 m (26 ft 4,9 in)
  • szerokość z wirnikami (wymiar hangarowy): 6,24 m (20 ft 5,7 in min) - 7,2 m (23 ft 7,46 in max)
  • wysokość z wirnikami (wymiar hangarowy): 2,5 m (8 ft 2,4 in)
  • szerokość (kadłub): 1,24 m (4 ft 0,82 in)
  • długość (kadłub): 6,31 m (20 ft 8,42 in)
  • wysokość (kadłub): 2,5 m (8 ft 2,4 in)

Ciężary

  • objętość i ciężar paliwa: 170 liters (44.9 US Gal)
  • maksymalny ciężar startowy (obciążenie wewnętrzne): 1540 lb 700 kg
  • ciężar użyteczny (obciążenie wewnętrzne): 595 lb (269 kg)
  • ciężar pustego śmigłowca (wyposażanie standardowe): 924 lbs (430 kg)

Osiągi

  • maksymalna prędkość przelotowa: 100 kts (185 km/h)
  • zużycie paliwa: 38 l/h
  • zasięg maksymalny: 380 nm (704 km)
  • maksymalny pułap lotu poziomego: 13000 ft (3962m)
  • maksymalna wysokość zawisu z wpływem terenu: 7500 ft (2286m)
  • maksymalna wysokość zawisu bez wpływu terenu: 5000 ft (1524m)
  • maksymalna długotrwałość lotu 4,5 hrs

Zespół napędowy

  • silnik: jeden silnik tłokowy Lycoming O-360-J2A z elektronicznym systemem zapłonowym
  • paliwo: AVGAS 100LL - UL91, Premium MOGAS
  • moc silnika (startowa): 160 hp
  • wirnik nośny (rodzaj, średnica): trzy-łopatowy, średnica: 7,2 m
  • wirnik kierunku (rodzaj, średnica): fenestron zamknięty, średnica 0,6 m

Awionika

  • typ awioniki: Digital EPM, GARMIN GTN 750Xi / 650Xi, opcjonalnine G500 Txi
  • autopilot: brak
  • przyrządy zapasowe: SAM MD

Parametry operacyjne

  • rodzaj operacji: VFR dzień, VFR noc
  • załoga: 1
  • ilość miejsc dla pasażerów: 1

Wyposażenie dodatkowe

  • opcjonalnie: Flarm Air Avionics Air Traffic Display, Air Conditioning
e3b24f368f71ddfe_big.jpg

Niewielki dwumiejscowy śmigłowiec o wielkich możliwościach i wyjątkowych rozwiązaniach w zakresie bezpieczeństwa.

Magdalena Karska Dyrektor Działu Sprzedaży, Członek Zarządu