Ideą przyświecającą stworzeniu samolotu Diamond DA50 RG było zaprojektowanie i zbudowanie samolotu o kabinie zbliżonej przestronnością do kabiny amerykańskich samochodów osobowych.
Z przodu - dwa fotele pilotów z dużą przestrzenią na nogi i nad głową. Z tyłu – jak w samochodzie – kanapa z trzema miejscami dla dorosłych pasażerów. Wygodnie i luksusowo. To wszystko zamknięte w płatowcu wykonanym w całości z lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego. Ideę zrealizowano z perfekcyjną dokładnością.
Dla zredukowania oporu aerodynamicznego samolot ma chowane podwozie. To również wizualnie podkreśla jego sportowy charakter i dobre osiągi.
![DA50_20241016_4559.jpg [22.37 MB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2024/12/23/f70468077be8ccf0426558d28ba416b1/jpg/jbinvestments/preview/DA50_20241016_4559.webp)
![DA50_20241016_4609.jpg [15.00 MB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2024/12/23/1460887478eb308f4e96f14afa7d7daa/jpg/jbinvestments/preview/DA50_20241016_4609.webp)
![DA50_20241016_6283.jpg [16.53 MB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2024/12/23/dcfabd9141dfc9fec29f21c1d1bc7de3/jpg/jbinvestments/preview/DA50_20241016_6283.webp)
SUV, który świetnie radzi sobie z lądowiskami nieutwardzonymi. W moich oczach DA50 RG to szybki, wygodny i przygotowany do realizacji dalekich misji samolot osobisty.