Nowy - dostępny od ręki
DA50_20241016_8550.jpg
Ikona parametru
1+4 pass.
Ikona parametru
750 nm

zasięg maksymalny: 1 381 km

Ikona parametru
181 kts

prędkość przelotowa: max.335 km/h

Ikona parametru
20 000 ft

maksymalny pułap lotu: 6 096 m

Ikona parametru
1 232 lb

ciężar użyteczny: 559 kg

 Crafted in Austriaat.png [885.00 B]
“I am immensely proud to see our DA50 RG receive the prestigious Platinum A’Design Award 2024”

Diamond DA50 RG

Zaawansowany, przestronny i komfortowy

Ideą przyświecającą stworzeniu samolotu Diamond DA50 RG było zaprojektowanie i zbudowanie samolotu o kabinie zbliżonej przestronnością do kabiny amerykańskich samochodów osobowych.

 

Z przodu - dwa fotele pilotów z dużą przestrzenią na nogi i nad głową. Z tyłu – jak w samochodzie – kanapa z trzema miejscami dla dorosłych pasażerów.  Wygodnie i luksusowo. To wszystko zamknięte w płatowcu wykonanym w całości z lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego. Ideę zrealizowano z perfekcyjną dokładnością. 

 

Dla zredukowania oporu aerodynamicznego samolot ma chowane podwozie. To również wizualnie podkreśla jego sportowy charakter i dobre osiągi.

DA50_20241016_5361.jpg

Diamond DA50 RG

Unikatowe i nowoczesne cechy

DA50 RG to idealny wybór zarówno do lotów prywatnych jak i dyspozycyjnych. 

 

Napędzany jest oszczędnym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem diesla w układzie V6 - Continental Aerospace CD300 o mocy 300 KM. Za optymalny dobór parametrów pracy zespołu napędowego odpowiada dwukanałowy komputer systemu FADEC - pilot ma do dyspozycji tylko dźwignię mocy. 

W pełni zintegrowany system awioniki Garmin G1000NXi z 3-osiowym, zautomatyzowanym systemem kontroli lotu GFC 700 znacząco wpływają na komfort pilota i bezpieczeństwo lotu. 

DA50_20241016_4892.jpg

Diamond DA50 RG

DA50_20241016_4805.jpg

Obszerne przednie siedzenia z regulowanymi oparciami, dzielona w stosunku 60/40, składana trzymiejscowa kanapa w drugim rzędzie zachęcają do zajęcia miejsca i kuszą komfortem.

DA50_20241016_4762.jpg

Luksusowe wnętrze oferowane jest w kilku stylach i kolorach. Oświetlenie wnętrza wykonane jest w całości w technologii LED. Każdy pasażer ma zapewniony dostęp do nawiewu świeżego powietrza.

DA50_20241016_4964-2.jpg

Opcjonalnie samolot może być wyposażony w instalację tlenową. Każde miejsce ma również dostęp do portu USB. Samolot DA 50RG zapewnia załodze i pasażerom lepsze warunki podróżowania niż w samolotach liniowych.

DA50_20241016_5311.jpg

Przednie siedzenia zajmuje się przez duże, unoszone do góry drzwi. Wygodny dostęp do tylnej kanapy i do przestronnego bagażnika zapewniają drzwi na lewej burcie kadłuba.

DA50_20241016_4559.jpg [22.37 MB]

Zaawansowana aerodynamika

Opływowy kształt, budowa skrzydeł, stateczników i kadłuba nie tylko wpływają na osiągi samolotu, ale decydują również o bezpieczeństwie. Wszystkie elementy konstrukcyjne samolotu DA50 RG, które wystają poza obrys kadłuba i skrzydeł obudowane są owiewkami redukującymi opór aerodynamiczny. Całości dopełnia chowane podwozie.

DA50_20241016_4609.jpg [15.00 MB]

Ekonomia i środowisko

DA50 RG, podobnie jak inne modele firmy Diamond Aircraft napędzane silnikami Diesla, charakteryzuje się niewielką emisją CO2 i hałasu. Niskie zużycie paliwa i przeglądy okresowe wykonywane co 100h redukują koszty eksploatacji do poziomu niższego od samolotów napędzanych silnikami benzynowymi. Oszczędzasz paliwo i pieniądze, spalając do 50% mniej przy tej samej mocy.

DA50_20241016_6283.jpg [16.53 MB]

Innowacyjna konstrukcja klap

Skrzydła samolotu wyposażone są w dwuszczelinowe klapy - samolot odrywa się od ziemi po krótkim rozbiegu i przy mniejszej prędkości. Innowacyjna konstrukcja klap jest istotna ze względu na bezpieczeństwo. W razie awarii silnika samolot z całkowicie wysuniętymi klapami opada z małą prędkością i jest przy tym w pełni sterowny

Sekcja ekspercka

Dane szczegółowe

Wymiary

  • długość: długość 9.24 m (30 ft, 4 in)
  • rozpiętość skrzydeł: rozpiętość skrzydeł 13.41 m (44 ft)
  • wysokość: wysokość 2,95 m (9 ft, 8 in)

Ciężary

  • maksymalny ciężar startowy: 4407 lb (1999 kg)
  • ciężar użyteczny: 1232 lb (559 kg)
  • ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 3197 lb (1450 kg)
  • objętość i ciężar paliwa: 185 l, 148 kg

Osiągi

  • maksymalna prędkość przelotowa: 181 kts (335 km/h)
  • zasięg maksymalny: 754 nm (1396 km)
  • maksymalny pułap lotu: 20000 ft (6096 m)
  • rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 1335 ft (407m)
  • start na przeszkodę 15m: 2408 ft (734 m)
  • dobieg: 1129 ft (344 m)
  • lądowanie znad przeszkody 15 m: 2224 ft (678 m)
  • zużycie paliwa: 38,9 l/h
  • rodzaj kabiny: nieciśnieniowana
  • średnica śmigła: 2100 mm

Zespół napędowy

  • silnik: Conental CD 300
  • moc silnika: 300 HP
  • śmigło: MT propeller MTV-12-D/210-56
  • liczba łopat: 3
  • paliwo: JET A1

Awionika

  • typ awioniki: Garmin G1000 Nxi
  • autopilot: Garmin GFC700
  • przyrządy zapasowe: MD-302 SAM

Parametry operacyjne

  • rodzaj operacji: VFR Day, VFR Night, IFR, FIKI
  • załoga: 1
  • ilość miejsc dla pasażerów: 4

Wyposażenie dodatkowe

  • opcjonalnie: klimatyzacja, TKS anti-ice, GARMIN ESP, TAS, Stormscope, system tlenowy, SatCom
DA50_20241016_5047.jpg

SUV, który świetnie radzi sobie z lądowiskami nieutwardzonymi. W moich oczach DA50 RG to szybki, wygodny i przygotowany do realizacji dalekich misji samolot osobisty.

Konrad Pawłowski Doradca ds. Sprzedaży