Zamówienie specjalne
Projekt bez nazwy.png
Ikona parametru
1+5 pass.
Ikona parametru
1000 nm

zasięg maksymalny: 1 852 km

Ikona parametru
260 kts

prędkość przelotowa: max.482 km/h

Ikona parametru
30 000 ft

maksymalny pułap lotu: 9 144 m

Ikona parametru
1 698 lb

ciężar użyteczny: 770 kg

Crafted in USAus.png [17.12 KB]
“Style, elegance and luxury”

Piper M500

Bogatszy o prędkość

Tak jak M350 jest samolotem wprowadzającym użytkownika w prawdziwe latanie dyspozycyjne, tak model M500 dodaje do tego napęd turbinowy. Napędzany 500-konną jednostką Pratt & Whitney PT6A-42A, Piper M500 osiąga maksymalną prędkość przelotową na poziomie 482 km/h przy zasięgu 1852 km.

 

Sześciomiejscowy Piper M500 łączy w sobie znakomitą wydajność z najnowocześniejszą technologią i funkcjami bezpieczeństwa oraz stylowym, eleganckim wnętrzem.

 

JB_Piper-M500_SP-NLC8.jpg

Piper M500

Bezpieczeństwo klasy M

Wysokiej mocy silnik i imponujący pakiet awioniki Garmin G1000 NXi z autopilotem GFC 700 oraz rozbudowanymi systemami bezpieczeństwa, łączą się w perfekcyjne zestawienie, ustanawiając tym samym poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie.

Zastosowanie słynącego z bezawaryjności silnika Pratt&Whitney PT6, bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego (np. system Garmin ESP), sprawiają, że M500 to samolot jednosilnikowy, który dopuszczony został do wykonywania lotów komercyjnych.

JB_Piper-M500_SP-NLC105.jpg
JB_Piper-M500_SP-NLC57.jpg [8.71 MB]

Komfortowo na pokład

Dostęp do kabiny zapewniają główne, dwuczęściowe drzwi, umieszczone po lewej stronie kadłuba. Jedna część unosi się, druga opada tworząc schodki. Ich niedomknięcie (podobnie jak i pokrywy bagażnika) sygnalizowane jest w kokpicie. Po przeciwnej stronie znajduje się wyjście awaryjne

JB_Piper-M500_SP-NLC97.jpg [9.73 MB]

Garmin G1000NXi

Piper M500 wyposażono w zintegrowany system awioniki Garmin G1000NXi. Wyposażenie samolotu umożliwia wykonywanie lotów VFR i IFR w dzień i w nocy. Dodatkowo można je rozszerzyć o systemy TAS, TAWS, Stormscope, radar pogodowy, telefon satelitarny. 

m500 bez logo Piltusa.png [983.29 KB]

Lataj bez ograniczeń

Ląduj na utwardzonych i trawiastych lotniskach o każdej porze dnia i nocy. Efektywność samolotu dyspozycyjnego jest wysoka wtedy, gdy oprócz szybkiego lotu, jego użytkownik dysponuje samolotem blisko miejsca zamieszkania. To właśnie zapewnia Piper M500. 

Sekcja ekspercka

Dane szczegółowe

Wymiary

  • długość: 9.1 m (29.6 ft)
  • rozpiętość skrzydeł: 13.11 m (43 ft)
  • wysokość: 3.5 m (11.3 ft)

Ciężary

  • maksymalny ciężar startowy: 5092 lb (2310 kg)
  • ciężar użyteczny: 1698 lb (770 kg)
  • ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 3436 lb (1559 kg)
  • objętość i ciężar paliwa: 644 l (170 gal) 515 kg (1135 lb)

Osiągi

  • maksymalna prędkość przelotowa: 260 kts (482 km/h)
  • zasięg maksymalny: 1000 nm (1852 km)
  • maksymalny pułap lotu: 30 000ft (9144 m)
  • rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 1100 ft (590 m)
  • start na przeszkodę 15m: 2438 ft (743 m)
  • dobieg: 950 ft (305 m)
  • lądowanie znad przeszkody 15 m: 2110ft (643 m)
  • zużycie paliwa: 106 kg/h
  • rodzaj kabiny: Ciśnieniowana
  • średnica śmigła: 2,095 m (82.5 in)

Zespół napędowy

  • silnik: Pratt&Whitney PT6A-42A
  • moc silnika: 500 SHP
  • śmigło: Hartzell HC-E4N-3Q
  • liczba łopat: 4
  • paliwo: JET A1

Awionika

  • typ awioniki: Garmin 1000Nxi
  • autopilot: Garmin GFC700
  • przyrządy zapasowe: Garmin GI-275

Parametry operacyjne

  • rodzaj operacji: VFR Day, VFR Night, IFR, FIKI
  • załoga: 1
  • ilość miejsc dla pasażerów: 5

Wyposażenie dodatkowe

  • opcjonalnie: klimatyzacja, system odladzania, GARMIN ESP, TAS, TAWS, Stormscope, radar pogodowy, Satcom, awaryjna instalacja tlenowa
JB_Piper-M500_SP-NLC86.jpg

Z Piper Aircraft współpracuję najdłużej i jestem od dwóch dekad fanem tych niezawodnych samolotów. M500 – prywatna turbina.

Wojciech Jeziorski Dyrektor Sprzedaży