2015 Piper M500 SP-NLC

nalot
rok produkcji
lokalizacja
numer seryjny
![poland-flag-clipart-lg.png [1.72 KB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/5/15/7f3e3b27d3b22093d0a6edb43c408b35/png/jbinvestments/preview/poland-flag-clipart-lg.webp)
Meridian M500
Opis ogólny
Oferowany przez autoryzowane centrum sprzedaży i serwisu Piper w Polsce: JB Investments. Samolot jest zarządzany przez organizację CAMO i serwisowany przez autoryzowane centrum serwisowe PART-145. Jeden właściciel od nowości, niski przebieg, zawsze przechowywany w hangarze. Używany wyłącznie do lotów niekomercyjnych, prywatnych i korporacyjnych. Samolot przeszedł wszystkie wymagane przeglądy i naprawy i jest w pełni zdatny do lotu. Wszystkie planowe prace konserwacyjne zostały wykonane i są aktualne. Coroczny przegląd świeżo wykonany (oraz wszystkie niezbędne prace po 5, 6, 8 i 10 latach). Śmigło wyremontowane w 2023 roku, a filtrowentylator (FCU) i butla tlenowa wyremontowane w 2025 roku. Samolot jest zarejestrowany w Polskim Rejestrze Cywilnych Statków Powietrznych i w pełni zgodny z EASA.
Airplane time state:
Total time – aircraft: 1.287,8 (TSN)
Total time – propeller: 2.8 (TSO)
Total time – engine: 1.287,8 (TSN)
Total landings: 1.325
![1z3.png [954.50 KB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/7/23/b759bec28cecb05dfee0c2f71740dfa0/png/jbinvestments/preview/1z3.webp)
Zewnętrze
Oryginalne malowanie producenta (9/10)
![2z3.png [965.50 KB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/7/23/1690b8bdc19a409ff68089d2b334f251/png/jbinvestments/preview/2z3.webp)
Wnętrze
Oryginalne wykończenie skórzane - beżowe (9/10)
![3z3.png [821.44 KB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/7/23/241d1cec6a5fbca20278b2c85deb67c2/png/jbinvestments/preview/3z3.webp)
Awionika
Garmin G1000 Integrated Flight Deck
Meridian M500
Wyposażenie:
GIA 63W (WAAS Capable), GTX 33 D-ES Transponder, GDL 69A XM (SiriusXM satellite weather), GTS 825 (Traffic Advisory Systems), GWX 68 Weather Radar, XM Transceiver, WX-500 Stromscope, Honeywell KTA 810 Processor, Honeywell KR-87 Receiver, Honeywell KN-63 DME, Artex ME 406 ELT, Aspen EFD 1000, BF Goodrich PS-834A (Emergency Power Supply),TAWS-B (Terrain Avoidance and Warning System).
Modyfikacje:
Modyfikacja kół i układu hamulcowego (Beringer Aero - STC).
Dokumentacja:
Certyfikat zdatności do lotu (CoA), Certyfikat przeglądu zdatności do lotu (ARC), Pozwolenie radiowe, Certyfikat hałasu, Wymagana dokumentacja pokładowa, Pełna historia konserwacji i zdatności do lotu.
Warunki transakcji:
Sprzedaż na podstawie faktury. Miejsce lądowania: Warszawa, Polska. Kupujący będzie odpowiedzialny za transport promem. Dopuszczalne jest korzystanie z usług agenta powierniczego. Sprzedawca nie będzie odpowiedzialny za żadne podatki eksportowe.
Sekcja ekspercka
Dane szczegółowe
Wymiary
- długość: 9.1 m (29.6 ft)
- rozpiętość skrzydeł: 13.11 m (43 ft)
- wysokość: 3.5 m (11.3 ft)
Ciężary
- maksymalny ciężar startowy: 5092 lb (2310 kg)
- ciężar użyteczny: 1698 lb (770 kg)
- ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 3436 lb (1559 kg)
- objętość i ciężar paliwa: 644 l (170 gal) 515 kg (1135 lb)
Osiągi
- maksymalna prędkość przelotowa: 260 kts (482 km/h)
- zasięg maksymalny: 1000 nm (1852 km)
- maksymalny pułap lotu: 30 000ft (9144 m)
- rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 1100 ft (590 m)
- start na przeszkodę 15m: 2438 ft (743 m)
- dobieg: 950 ft (305 m)
- lądowanie znad przeszkody 15 m: 2110ft (643 m)
- zużycie paliwa: 106 kg/h
- rodzaj kabiny: Ciśnieniowana
- średnica śmigła: 2,095 m (82.5 in)
Zespół napędowy
- silnik: Pratt&Whitney PT6A-42A
- moc silnika: 500 SHP
- śmigło: Hartzell HC-E4N-3Q
- liczba łopat: 4
- paliwo: JET A1
Parametry operacyjne
- rodzaj operacji: VFR Day, VFR Night, IFR, FIKI
- załoga: 1
- ilość miejsc dla pasażerów: 5


Z Piper Aircraft współpracuję najdłużej i jestem od dwóch dekad fanem tych niezawodnych samolotów.