Dwa silniki i układ przeciwoblodzeniowy dają użytkownikom DA42-VI możliwość latania w każdych warunkach pogodowych, o każdej porze dnia i nocy, nad górami, morzami i miastami – wszędzie gdzie tylko poniosą Cię marzenia lub konieczność.
Czteromiejscowa kabina, duże zbiorniki paliwa, zasięg przekraczający 2000 km oraz niskie koszty eksploatacji sprawiają, że jest to model często wybierany przez naszych Klientów na docelowy samolot. Ponadto DA42-VI to jednostka łatwa i przyjemna w pilotażu.
Samolot oferowany jest zarówno w podstawowej wersji szkolnej jak i w wersji executive z luksusowym wnętrzem. Wysokiej jakości skórzane fotele, oświetlenie LED czy klimatyzacja to tylko niektóre z opcji wyposażenia klasy premium.
Diamond DA42 - VI

zasięg maksymalny: 2 038 km
prędkość przelotowa: max. 252 km/h
maksymalny pułap lotu: 5 486 m
ciężar użyteczny: 579 kg
![at.png [885.00 B]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2024/12/31/234fc1e195b6dc3f1e50d1561a3c8946/png/jbinvestments/preview/at.webp)
DIamond DA42-VI
Wszechstronny i użyteczny

DIamond DA42 - VI
Ekonomiczna eksploatacja

![62c2d7dd580885dd3734f489_DA42-VI_Highlight_3_Propulsion-and-Avionics_Bild_0_Teaser_Garmin_NXi.jpg [268.54 KB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/1/23/27ca9d663796b3cf1c3d9e2a165408ee/jpg/jbinvestments/preview/62c2d7dd580885dd3734f489_DA42-VI_Highlight_3_Propulsion-and-Avionics_Bild_0_Teaser_Garmin_NXi.webp)
Lataj wszędzie o każdej porze
W pełni zintegrowana awionika Garmin G1000 NXi wyposażona w najnowsze funkcje, w tym nowoczesny, cyfrowy system autopilota GFC700. System może być rozszerzony o radar pogodowy, Synthetic Vision, Stormcope i system TAS, które zapewniają doskonałą świadomość sytuacyjną, wygodę i bezpieczeństwo.

Jakość na długie lata
Płatowiec DA42-VI wykonany jest w całości z kompozytu szklanego i węglowego. Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w połączeniu z najnowszą technologią bezpieczeństwa pasywnego zapewniają doskonałą ochronę pasażerów. Płatowiec jest trwały, łatwy w utrzymaniu i zachowuje świetny wygląd przez wiele lat.
![DA62_Highlights-4_Safety_Bild-4_tks-fluid-beginning-to-show.jpg [252.25 KB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/1/27/8ad09cd07069d256eba27537adf4202c/jpg/jbinvestments/preview/DA62_Highlights-4_Safety_Bild-4_tks-fluid-beginning-to-show.webp)
Układ przeciwoblodzeniowy
Układ przeciwoblodzeniowy zapobiega gromadzeniu się lodu na krawędziach natarcia skrzydeł oraz na śmigłach - dzięki temu samolot posiada certyfikację FIKI (Flight Into Known Icing Conditions). DA42-VI daje pewność bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych i o każdej porze dnia i nocy.
Sekcja ekspercka
Dane szczegółowe
Wymiary
- długość: 8.56 m (28 ft, 1 in)
- rozpiętość skrzydeł: 13.55 m (44 ft, 4 in)
- wysokość: 2.49 m (8 ft, 2 in)
Ciężary
- maksymalny ciężar startowy: 4 407 lb (1999 kg)
- ciężar użyteczny: 4407 lb (579 kg)
- ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 3131 lb (1420 kg)
- objętość i ciężar paliwa: 289 l / 76,4 US Gal (231 kg / 512 lb)
Osiągi
- maksymalna prędkość przelotowa: 190 kts (252 km/h)
- zasięg maksymalny: 1100 nm (2038 km)
- maksymalny pułap lotu: 18000 ft (5486 m)
- rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 1230 ft (375 m)
- start na przeszkodę 15m: 2129 ft (649 m)
- dobieg: 1269 ft (387 m)
- lądowanie znad przeszkody 15 m: 2122 ft (647 m)
- zużycie paliwa: 39,4 kg/h
- rodzaj kabiny: nieciśnieniowana
- średnica śmigła: 1900 mm
Zespół napędowy
- silnik: 2 x Austro Engine AE300
- moc silnika: 2 x 168 HP
- śmigło: 2 x MT propeller MTV-6-R-C-F/CF 190-69
- liczba łopat: 3
- paliwo: JET-A1
Awionika
- typ awioniki: Glass Cockpit Garmin G1000NXi
- autopilot: Garmin GFC 700
- przyrządy zapasowe: mechaniczne opcjonalnie MD-302 SAM
Parametry operacyjne
- rodzaj operacji: VFR Day, VFR Night, IFR, FIKI
- załoga: 1
- ilość miejsc dla pasażerów: 3
Wyposażenie dodatkowe
- opcjonalnie: klimatyzacja, TKS anti-ice, GARMIN ESP, TAS, Stormscope, Radar pogodowy
Do pobrania


DA42-VI to bardzo udany samolot do szkolenia pilotów, który swoimi możliwościami zrewolucjonizował rynek dwusilnikowych samolotów tłokowych.