Zamówienie specjalne
Katana_14024-Enhanced-NR.jpg
Ikona parametru
1+1 pass.
Ikona parametru
544 nm

zasięg maksymalny: 1 007 km

Ikona parametru
138 kts

prędkość przelotowa: 256 km/h

Ikona parametru
13 120 ft

maksymalny pułap lotu: 4 000 m

Ikona parametru
584 lb

Ciężar użyteczny: 256 kg

Crafted in Austriaat.png [885.00 B]
Our transfer to a DA20 aircraft fleet developed into a total win-win situation for us

Diamond DA20-C1

SPORTOWY I EKSCYTUJĄCY

Sportowy kokpit DA20-C1 jest jednym z najwygodniejszych i najbardziej intuicyjnych w swojej klasie. Samolot posiada ergonomicznie zaprojektowane fotele z 4-punktowymi, bezwładnościowymi pasami bezpieczeństwa. Osłona kabiny i tylne okna samolotu DA20-C1 zapewniają niesamowitą widoczność na zewnątrz, co ułatwia nawigowanie, wypatrywanie innych uczestników ruchu, a przede wszystkim pozwala cieszyć się lotem.

 

Standardowo wyposażony w awionikę typu „glass cockpit” - Garmin G500 Txi i dopuszczony do lotów NVFR. Jako samolot szkolno - treningowy został wybrany do podstawowego szkolenia pilotów przez armię Stanów Zjednoczonych. W Polsce również służy w Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie do podstawowego szkolenia lotniczego.

Sochaczew-3766-Enhanced-NR.jpg

Diamond DA20-C1

SAMOLOT OSZCZĘDNY

DA20-C1 to dwumiejscowy samolot z kompozytowym płatowcem, napędzany silnikiem Continental Motors IO-240 o mocy 125 KM z wtryskiem paliwa. Dla ludzi, którzy chcą po prostu wzbić się w niebo i zapomnieć o codziennych problemach, samolot oferuje bardzo dobre osiągi w połączeniu z oszczędnością.

Diamond DA20-C1 spala tylko 5,5 g/h przy dużej prędkości przelotowej 138 węzłów – czyli średnio 28 mil na galon. Przekładając zużycie paliwa DA20-C1 na język samochodowy – to ok. 8.5 l/100 km przy prędkości ponad 240 km/h. 


Niskie zużycie paliwa, nieskomplikowane systemy i solidna konstrukcja kompozytowa utrzymują koszty eksploatacji samolotu na niskim poziomie. 

 

DA20c1-8.jpg
DA 20 C1 3z3.png [1.10 MB]

Do szkolenia lotniczego

Dzięki niezawodności, trwałości, komfortowi i bezpieczeństwu Diamond DA20-C1 stał się popularnym samolotem szkolnym w Ameryce Północnej i w Europie. Szkoły lotnicze wybierają DA20-C1, ponieważ jako jeden z nielicznych jest dopuszczony do trenowania zamierzonych korkociągów.

csm_DA20i_Highlight-2_Propulsion-and-Avionics_Bild-3_4a96c977ec.jpg [211.20 KB]

Awionika Garmin G500 Txi

Samolot już w standardowym wyposażeniu zachwyca awioniką typu „glass cockpit” Garmin G500 Txi. System może być rozbudowany o ostrzeganie o ruchu, autopilot i zobrazowanie terenu „Synthetic Vision”. Taka konfiguracja pozwala na wykonywanie lotów nawet w warunkach Night VFR.

 

trwałe kompozyty.png [815.19 KB]

Trwałe kompozyty 

Wykonany z trwałych kompozytów, DA20-C1 jest łatwy w obsłudze i może służyć przez długie lata nie wykazując oznak zużycia. Wytrzymały, bezresursowy kadłub, odporność na warunki atmosferyczne i prostota konstrukcji, wpływają pozytywnie na czas eksploatacji tej jednostki. 

Sekcja ekspercka

Dane szczegółowe

Wymiary

  • długość: 7,17 m (23 ft 6 in)
  • rozpiętość skrzydeł: 10,87 m (35 ft 8 in)
  • wysokość: 2,19 m (7 ft 2 in)

Ciężary

  • maksymalny ciężar startowy: 1764 lb (800 kg)
  • ciężar użyteczny: 584 lb (265 kg)
  • ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 1180 lb (535 kg)
  • objętość i ciężar paliwa: 93 l, 65 kg (24,5 USG, 144 lb)

Osiągi

  • maksymalna prędkość przelotowa: 138 kts (256 km/h)
  • zasięg maksymalny: 544 nm (1007 km)
  • maksymalny pułap lotu: 13120 ft (4000 m)
  • rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 1256 ft (383 m)
  • start na przeszkodę 15m: 1640 ft (500 m)
  • dobieg: 661 ft (200 m)
  • lądowanie znad przeszkody 15 m: 1360 ft (414 m)
  • zużycie paliwa: 18 l/h (4.7 USG/h)
  • rodzaj kabiny: nieciśnieniowana
  • średnica śmigła: 1,752 m (69,0 in)

Zespół napędowy

  • silnik: Continental TCM IO-240
  • moc silnika: 125 HP
  • śmigło: stałe, Sensenich W69EK7-63GM
  • liczba łopat: 2
  • paliwo: Benzyna lotnicza AVGAS 100 lub 100LL

Awionika

  • typ awioniki: Glass cockpit Garmin G500
  • autopilot: Genesys Aerosystems System 30 Autopilot (opcjonalnie)
  • przyrządy zapasowe: zakrętomierz, prędkościomierz, busola, opcjonalnie Garmin G5

Parametry operacyjne

  • rodzaj operacji: VFR Day, VFR Night
  • załoga: 1
  • ilość miejsc dla pasażerów: 1

Wyposażenie dodatkowe

  • opcjonalnie: SkyTrax600 TAS, Garmin GI-275, LED lights, Tanis pre-heat
DA20c1-2.jpg

To samolot stworzony do szkolenia. Dzięki tej konstrukcji, a raczej jej odbiorowi wśród użytkowników marka Diamond zyskała sympatyków na całym świecie.

Konrad Pawłowski Doradca ds. Sprzedaży