Zamówienie specjalne
62c2de1bd0430f8c13081716_04-APR_HERO_525_FTV2_Amarillo-Testing_SDSL2779_2016_EDIT.jpg
Ikona parametru
2+16 pass.
Ikona parametru
619 nm

zasięg maksymalny: 1 146 km

Ikona parametru
160 kts

Prędkość przelotowa: max. 296 km/h

Ikona parametru
12 000 ft

maksymalny pułap lotu: 3 657 m

Ikona parametru
20 500 lb

maksymalny ciężar startowy: 9 299 kg

us.png [17.12 KB]
Crafted in USA
“Set a new standard for flight with this new, 21st century aircraft”

Bell 525 Relentless

Nowa jakość w klasie supermedium

Bell 525 to pierwszy na świecie, cywilny śmigłowiec wyposażony w elektroniczny systemem sterowania fly-by-wire. System ten zastępuje tradycyjne mechaniczne układy sterowania, oferując płynniejsze i bardziej responsywne reakcje na polecenia pilota.

Zaawansowany system awioniki Garmin G5000H uzupełniony o dwa dotykowe ekrany sterujące, istotnie wpływa na poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach, a lot staje się czystą przyjemnością. 


Napęd śmigłowca stanowią dwa sterowane elektronicznie (FADEC) silniki General Electric CT7-2F1 o mocy bliskiej 1800 KM każdy.  W przypadku awarii jednego z nich, Bell 525 posiada moc wystarczającą do kontynuowania bezpiecznego lotu na jednym silniku. 

62c2de1b429b78c8c84112aa_Social_Square-525_WalkAround-12.jpg

Bell 525 Relentless

Wyjątkowa wszechstronność

Dostępny w luksusowo wyposażonej wersji pasażerskiej BELL 525, może być z powodzeniem wykorzystywany w biznesie, chodź sprawdza się także doskonale w wymagających misjach ratunkowych, transportowych czy wojskowych.

Zaprojektowany, aby zapewnić użytkownikom doskonałą widoczność z kokpitu oraz możliwość wykonywania szerokiego zakresu zadań.


Bell 525 charakteryzuje się również zaawansowanym systemem przeciwoblodzeniowym z możliwością lotu w trudnych i zmiennych warunkach atmosferycznych. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań aerodynamicznych, śmigłowiec wykazuje się lepszą stabilnością oraz mniejszym poziomem hałasu w porównaniu do innych maszyn tej klasy.

62c2de1b97c0ab64d54abb55_Bell 525 Ship 15 62015 Air to Air 25.jpg
525-4.png [300.37 KB]

Garmin G5000H

Garmin wyznacza nowy standard precyzyjnej obsługi urządzeń nawigacyjnych i komunikacyjnych. Cztery duże wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości oraz dwa ekrany dotykowe dostarczają załodze wszelkich istotnych informacji na temat parametrów lotu, systemów śmigłowca czy warunków pogodowych. 

440405-webimage-E3C1DC65-8134-442F-9C5F5DD9B3D2EA2B-4bdc40-large-1661779460.jpg [76.65 KB]

Nieustępliwy

Bell 525 Relentless, nie bez powodu nazywany jest bezprecedensowym, gdyż poza zastosowaniem biznesowym to także idealny śmigłowiec do misji o charakterze specjalnym jak np. loty typu offshore. Ponadto to śmigłowiec zdolny do przewożenia ładunków o masie do 2 268 kg (5 000 funtów)

525-1-Picsart-AiImageEnhancer.webp [788.44 KB]

W pełni konfigurowalny

Przestronna kabina dostosowana do potrzeb - płaska podłoga umożliwia szybki demontaż i elastyczną zmianę układu wnętrza tak aby każda misja przebiegła sprawnie, a Twoi pasażerowie latali wygodnie. Bell 525 Relentless może pomieścić  do 20 pasażerów niczym podniebna taksówka.  

Sekcja ekspercka

Dane szczegółowe

Wymiary

  • długość z wirnikami (wymiar hangarowy): 19,75 m (64.81 ft)
  • szerokość z wirnikami (wymiar hangarowy): 16,62 m (54.53 ft)
  • wysokość z wirnikami (wymiar hangarowy): 5,54 m (18.18 ft)
  • szerokość (kadłub): 2,43 m (7.97 ft)
  • długość (kadłub): 17,24 m (56.56 ft)
  • wysokość (kadłub): 5,54 m (18.18 ft)

Ciężary

  • objętość i ciężar paliwa: 641 US gal
  • maksymalny ciężar startowy (obciążenie wewnętrzne): 20 500 lb (9299 kg)
  • ciężar pustego śmigłowca (wyposażanie standardowe): 13,825 lb (6271 kg)

Osiągi

  • maksymalna prędkość przelotowa: 160 kts (296 km/h)
  • zasięg maksymalny: 619 nm (1146 km)
  • maksymalny pułap lotu poziomego: 12000 ft (3657m)
  • maksymalna wysokość zawisu z wpływem terenu: 10 700 ft (3261m)
  • maksymalna wysokość zawisu bez wpływu terenu: 8 100 ft (2469m)

Zespół napędowy

  • silnik: 2x General Electric GE CT7-2F1, FADEC controlled
  • paliwo: Jet A-1
  • moc silnika (startowa): 2 x 1979 SHP
  • wirnik nośny (rodzaj, średnica): pięcio-łopatowy, średnica 16,62 m (54,53 ft)
  • wirnik kierunku (rodzaj, średnica): cztero-łopatowy, średnica 3,05 m (10 ft)

Awionika

  • typ awioniki: Garmin G5000
  • autopilot: zintegrowany z układem FBW, 4-osiowy
  • przyrządy zapasowe: L3 GH-3900

Parametry operacyjne

  • załoga: 2
  • ilość miejsc dla pasażerów: 16
  • dodatkowe: System sterowania typu Fly-by-Wire

Wyposażenie dodatkowe

  • opcjonalnie: HTAWS, TCAS-II, ADS-B In/Out, Flightstream 510, Weather Radio Datalink, Iridium SatCom, Weather Radar
62c2de1bd0430f8c13081716_04-APR_HERO_525_FTV2_Amarillo-Testing_SDSL2779_2016_EDIT.jpg

Bell 525 to klasa sama w sobie, jedyny na świecie śmigłowiec, który sterowany jest elektronicznym systemem fly-by-wire.

Magdalena Karska Dyrektor Działu Sprzedaży, Członek Zarządu