INTEGRAL R to nowoczesny, dwumiejscowy samolot szkoleniowy przystosowany do wykonywania akrobacji – unikalne parametry konstrukcyjne czynią go wyjątkowym w swojej klasie.
Idealny do szkolenia podstawowego, UPRT lub zaawansowanej akrobacji, INTEGRAL R jest najlepszym wyborem pod względem wydajności i wszechstronności. Dzięki innowacyjnej konstrukcji i nowoczesnym cechom samolot oferuje doskonałe parametry pilotażowe.
Niewygórowane wymagania w zakresie utrzymania i obsługi technicznej w połączeniu z wytrzymałą i odporną konstrukcją sprawiają, że INTEGRAL R jest wysoce konkurencyjną konstrukcją zarówno do szkolenia pilotów cywilnych, jak i wojskowych.
Aura Integral R

zasięg maksymalny: 980 km
prędkość przelotowa: max. 294 km/h
maksymalny pułap lotu: 3 810 m
ciężar użyteczny: 260 kg
![fr.png [3.04 KB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/4/30/80a1a7e646ea3868510c1ebdefc15dd7/png/jbinvestments/preview/fr.webp)
Integral R
Wszechstronny i wydajny

Integral R
INTEGRAL R to klasyczny samolot szkoleniowy, ale wykonany z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Lekka i wytrzymała konstrukcja to efekt wykorzystania kompozytu drewna i włókna węglowego, połączonych dla uzyskania wysokiej sztywności przy niskiej masie własnej.
Układ napędowy pozwala wykorzystać pełnię możliwości płatowca – zaprojektowany do akrobacji silnik Lycoming AEIO-390 gwarantuje bezawaryjność i niskie koszty obsługi znane z klasycznych silników Lycoming, dodając unowocześnienia w postaci elektronicznego układu zapłonowego i wtrysku paliwa.
To wciąż klasyczny samolot akrobacyjny o wysokich osiągach – moc 210 KM zapewnia nadmiar mocy a układ podwozia z kołem ogonowym i skrzydło pozbawione klap gwarantują wysoką sprawność aerodynamiczną, nawet w figurach o przeciążeniach +7,5 / -7,5 G.

![Aura1z3.png [1.28 MB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/6/4/09020c5803e57477f4cff0f4c314dfad/png/jbinvestments/preview/Aura1z3.webp)
STWORZONY DO AKROBACJI
IINTEGRAL R to samolot nowej generacji, stworzony od podstaw w jednym celu – zapewnienia efektywnej platformy do szkolenia VFR, UPRT i wyższej akrobacji w ośrodkach szkolenia XXI wieku. Niska masa, nowoczesne wykorzystanie materiałów i wysoka wytrzymałość konstrukcji zapewniają niezrównane parametry pilotażowe w swojej klasie.
![Aura 2z3b.png [1.13 MB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/6/5/a241d6b61291002fbf46927eb6b3b86c/png/jbinvestments/preview/Aura%202z3b.webp)
NOWY WYMIAR SZKOLENIA
Układ kabiny, w której pilot i uczeń siedzą obok siebie zapewnia doskonałe warunki do prowadzenia szkolenia i kontroli techniki pilotażu. Parametry aerodynamiczne konstrukcji zapewniają bezpieczne i przewidywalne zachowanie samolotu nie tylko w figurach wyższej akrobacji ale również w standardowych fazach każdego lotu.
![INTEGRAL ¢AURA AERO -1.png [27.55 MB]](https://www.jbi.com.pl/storage/image/core_files/2025/4/16/f841043011908c1de008e3f711b0b012/png/jbinvestments/preview/INTEGRAL%20¢AURA%20AERO%20-1.webp)
SAFETY FIRST
To samolot zaprojektowany w myśl hasła „Bezpieczeństwo przede wszystkim”, spełniający najwyższe normy bezpieczeństwa. INTEGRAL R wyposażony jest w pełnowymiarowy spadochron ratunkowy, zbiorniki paliwa zabezpieczone przed deflagracją oraz cyfrowy system analizy parametrów lotu, co czyni go liderem w swojej klasie.
Sekcja ekspercka
Dane szczegółowe
Wymiary
- długość: 7,26 m (23,82 ft)
- rozpiętość skrzydeł: 8,78 m (28,80 ft)
- wysokość: 2,48 m (8,13 ft)
Ciężary
- maksymalny ciężar startowy: 2 216 lb (1 005 kg)
- ciężar użyteczny: 573 lb (260 kg)
- ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 1413 lb (641 kg)
- objętość i ciężar paliwa: 159 l (42 gal US)
Osiągi
- maksymalna prędkość przelotowa: 159 kts (294 km/h)
- zasięg maksymalny: 530 nm (980 km)
- maksymalny pułap lotu: 12 500 ft (3 810 m)
- rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 360 ft (110 m)
- start na przeszkodę 15m: 1640 ft (500 m)
- dobieg: 661 ft (200 m)
- lądowanie znad przeszkody 15 m: 1640 ft (500 m)
- zużycie paliwa: 42 l/h (3,8 gal/h)
- rodzaj kabiny: nieciśnieniowana
- średnica śmigła: 1,93 m (76 in)
Zespół napędowy
- silnik: Lycoming AEIO-390/A3B6
- moc silnika: 210 hp
- śmigło: MT Propeller MTV-15-B-C/C193-25
- liczba łopat: 2
- paliwo: AVGAS
Awionika
- typ awioniki: Garmin G3X
- autopilot: brak
- przyrządy zapasowe: klasyczne
Parametry operacyjne
- rodzaj operacji: VFR-Day
- załoga: 1
- ilość miejsc dla pasażerów: 1
Do pobrania


Integral R reprezentuje najnowszą generację samolotów szkoleniowych dostosowanych do trenowania lotniczej akrobacji w układzie kabiny 'side by side'.