Nowy - krótki czas realizacji
INTEGRAL-R-1.jpg
Ikona parametru
1+1 pass.
Ikona parametru
530 nm

zasięg maksymalny: 980 km

Ikona parametru
159 kts

prędkość przelotowa: max. 294 km/h

Ikona parametru
12 500 ft

maksymalny pułap lotu: 3 810 m

Ikona parametru
573 lb

ciężar użyteczny: 260 kg

fr.png [3.04 KB]Crafted in France
“The latest generation of side by side two-seater aircraft, for training with an aerobatic capacity”

Integral R

Wszechstronny i wydajny

INTEGRAL R to nowoczesny, dwumiejscowy samolot szkoleniowy przystosowany do wykonywania akrobacji – unikalne parametry konstrukcyjne czynią go wyjątkowym w swojej klasie. 

Idealny do szkolenia podstawowego, UPRT lub zaawansowanej akrobacji, INTEGRAL R jest najlepszym wyborem pod względem wydajności i wszechstronności. Dzięki innowacyjnej konstrukcji i nowoczesnym cechom samolot oferuje doskonałe parametry pilotażowe.

Niewygórowane wymagania w zakresie utrzymania i obsługi technicznej w połączeniu z wytrzymałą i odporną konstrukcją sprawiają, że INTEGRAL R jest wysoce konkurencyjną konstrukcją zarówno do szkolenia pilotów cywilnych, jak i wojskowych.

Aura_IntegralR_20250524_5586.jpg

Integral R

INTEGRAL R to klasyczny samolot szkoleniowy, ale wykonany z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Lekka i wytrzymała konstrukcja to efekt wykorzystania kompozytu drewna i włókna węglowego, połączonych dla uzyskania wysokiej sztywności przy niskiej masie własnej.

Układ napędowy pozwala wykorzystać pełnię możliwości płatowca – zaprojektowany do akrobacji silnik Lycoming AEIO-390 gwarantuje bezawaryjność i niskie koszty obsługi znane z klasycznych silników Lycoming, dodając unowocześnienia w postaci elektronicznego układu zapłonowego i wtrysku paliwa.

To wciąż klasyczny samolot akrobacyjny o wysokich osiągach – moc 210 KM zapewnia nadmiar mocy a układ podwozia z kołem ogonowym i skrzydło pozbawione klap gwarantują wysoką sprawność aerodynamiczną, nawet w figurach o przeciążeniach +7,5 / -7,5 G.

Aura_IntegralR_20250524_2515.jpg
Aura1z3.png [1.28 MB]

STWORZONY DO AKROBACJI

IINTEGRAL R to samolot nowej generacji, stworzony od podstaw w jednym celu – zapewnienia efektywnej platformy do szkolenia VFR, UPRT i wyższej akrobacji w ośrodkach szkolenia XXI wieku. Niska masa, nowoczesne wykorzystanie materiałów i wysoka wytrzymałość konstrukcji zapewniają niezrównane parametry pilotażowe w swojej klasie.

Aura 2z3b.png [1.13 MB]

NOWY WYMIAR SZKOLENIA

Układ kabiny, w której pilot i uczeń siedzą obok siebie zapewnia doskonałe warunki do prowadzenia szkolenia i kontroli techniki pilotażu. Parametry aerodynamiczne konstrukcji zapewniają bezpieczne i przewidywalne zachowanie samolotu nie tylko w figurach wyższej akrobacji ale również w standardowych fazach każdego lotu.

INTEGRAL ¢AURA AERO -1.png [27.55 MB]

SAFETY FIRST

To samolot zaprojektowany w myśl hasła „Bezpieczeństwo przede wszystkim”, spełniający najwyższe normy bezpieczeństwa. INTEGRAL R wyposażony jest w pełnowymiarowy spadochron ratunkowy, zbiorniki paliwa zabezpieczone przed deflagracją oraz cyfrowy system analizy parametrów lotu, co czyni go liderem w swojej klasie.

Sekcja ekspercka

Dane szczegółowe

Wymiary

  • długość: 7,26 m (23,82 ft)
  • rozpiętość skrzydeł: 8,78 m (28,80 ft)
  • wysokość: 2,48 m (8,13 ft)

Ciężary

  • maksymalny ciężar startowy: 2 216 lb (1 005 kg)
  • ciężar użyteczny: 573 lb (260 kg)
  • ciężar pustego samolotu (wyposażenie standardowe): 1413 lb (641 kg)
  • objętość i ciężar paliwa: 159 l (42 gal US)

Osiągi

  • maksymalna prędkość przelotowa: 159 kts (294 km/h)
  • zasięg maksymalny: 530 nm (980 km)
  • maksymalny pułap lotu: 12 500 ft (3 810 m)
  • rozbieg (MTOW, poziom morza, atmosfera standardowa): 360 ft (110 m)
  • start na przeszkodę 15m: 1640 ft (500 m)
  • dobieg: 661 ft (200 m)
  • lądowanie znad przeszkody 15 m: 1640 ft (500 m)
  • zużycie paliwa: 42 l/h (3,8 gal/h)
  • rodzaj kabiny: nieciśnieniowana
  • średnica śmigła: 1,93 m (76 in)

Zespół napędowy

  • silnik: Lycoming AEIO-390/A3B6
  • moc silnika: 210 hp
  • śmigło: MT Propeller MTV-15-B-C/C193-25
  • liczba łopat: 2
  • paliwo: AVGAS

Awionika

  • typ awioniki: Garmin G3X
  • autopilot: brak
  • przyrządy zapasowe: klasyczne

Parametry operacyjne

  • rodzaj operacji: VFR-Day
  • załoga: 1
  • ilość miejsc dla pasażerów: 1

Do pobrania

Aura_IntegralR_20250524_1974.jpg

Integral R reprezentuje najnowszą generację samolotów szkoleniowych dostosowanych do trenowania lotniczej akrobacji w układzie kabiny 'side by side'.

Konrad Pawłowski Doradca ds. Sprzedaży