Silnik PZL 3SR z zamontowanymi cylindrami.

Progres w projekcie "Kruk" - cz.3
Czas najwyższy sprawdzić co ciekawego dzieje się z projektem "Kruk" - czyli odrestaurowywanym samolotem PZL 106. Przywracanie do życia legendarnych maszyn, które kształtowały historię Polskiego Lotnictwa, to główne założenie naszej fundacji "Zabytki Polskiego Nieba".
Pan Henryk Wicki i jego współpracownicy w zakresie mechaniki i lotnictwa to mocno merytoryczny zespół, który stale pracuje nad odbudową tej jednej z najbardziej udanych konstrukcji polskich inżynierów, która weszła do produkcji seryjnej.
PZL-106 to nietypowa konstrukcja, charakterystyczna dla samolotów agrolotniczych tej klasy. Bazą samolotu spinającą wszystkie elementy, obciążenia i siłowe, jak silnik, podwozie i skrzydła, jest kratownica. Nad nią jest nadbudowana kabina. Z reguły kabina była umieszczana gdzieś w środku kratownicy, nieznacznie tylko z niej wystając. O tej i wielu innych ciekawostkach dowiecie się z serii wpisów o tym przedsięwzięciu.

Wyremontowany zbiornik na chemikalia przed malowaniem.

Zamontowane nowe blachy dolnego poszycia.

Zbiornik na chemikalia. Widok z tyłu. Widoczne zalaminowane pęknięcia zbiornika.

Silnik PZL 3SR. Widoczny nowy kolektor zapłonowy.

Silnik PZL 3SR. Widok od strony napędu agregatów.
